Rafinirani šećeri se ne smiju koristiti za vrijeme provođenja ketogene dijete. Neki zaslađivači se mogu koristiti kao zamjena za šećere za vrijeme provođenja dijete jer ne utječu na razinu glukoze i ketonskih tijela u krvi, no pri odabiru treba biti oprezan. Naime, nisu svi zaslađivači prikladni za uključivanje u ketogenu dijetu, a kako bi se olakšao odabir, tim nutricionista objavio je sljedeći popis:

Zaslađivači koji se mogu slobodno koristiti
Kalijev acesulfam
Aluloza
Aspartam
Ciklamat (natrijev ciklamat)
D-tagatoza
Eritritol
˝Monk fruit˝
Polidekstroza
Saharin
Stevia
Steviol glikozid
Sukraloza

 

Zaslađivači koje je potrebno koristiti s oprezom:

Glicerol (glicerin)

Izomalt

Laktitol

Manitol

Ksilitol

 

Zaslađivači koji se ne preporučuju koristiti:

Kukuruzni škrob (kukuruzni zaslađivač, kukuruzni sirup, čvrsti kukuruzni sirup, fruktozni kukuruzni sirup)

Dekstroza

Fruktoza

Glukoza

Med

Hidrogenizirani glukozni sirup

Hidrogenizirani hidrolizat škroba

Invertni sirup

Laktoza

Maltodekstrin

Maltitol

Maltitol sirup

Maltoza (maltobioza, malt)

Melasa

Sirup poliglicitola

Sorbitol

Saharoza

Ksiloza

Preporučuje se izbjegavati prekomjerno korištenje bilo kojeg zaslađivača jer mogu ponekad uzrokovati bol u trbuhu te poticati okus za slatkom hranom i pićem. Započnite s 1 čajnom žličicom (5 g) zaslađivača na dan, ne više od toga. Budite oprezni s uvođenjem proizvoda koji sadrže zaslađivače i nadzirite razinu ketonskih tijela.

Zapamtite: oznaka ˝bez šećera˝ ne znači nužno da proizvod ne sadrži ugljikohidrate. Uvijek pažljivo čitajte nutritivne deklaracije ili provjerite s Vašim nutricionistom.

Oprez! Neki proizvodi mogu sadržavati mješavinu šećera i zaslađivača. Sastojci proizvoda mogu biti različiti ovisno o okusu. Uvijek čitajte nutritivne deklaracije!

 

 

 

Dostupno na: https://www.matthewsfriends.org/advice-on-appropriate-sweeteners/