Rafinirani šećeri se ne smiju koristiti za vrijeme provođenja ketogene dijete. Neki zaslađivači se mogu koristiti kao zamjena za šećere za vrijeme provođenja dijete jer ne utječu na razinu glukoze i ketonskih tijela u krvi, no pri odabiru treba biti oprezan. Naime, nisu svi zaslađivači prikladni za uključivanje u ketogenu dijetu, a kako bi se olakšao odabir, tim nutricionista objavio je sljedeći popis:

Zaslađivači koji se mogu slobodno koristiti
• Kalijev acesulfam
• Aluloza
• Aspartam
• Ciklamat (natrijev ciklamat)
• D-tagatoza
• Eritritol
• ˝Monk fruit˝
• Polidekstroza
• Saharin
• Stevia
• Steviol glikozid
• Sukraloza
Zaslađivači koje je potrebno koristiti s oprezom

  • Glicerol (glicerin)
  • Izomalt
  • Laktitol
  • Manitol
  • Ksilitol
Zaslađivači koji se ne preporučuju koristiti

  • Kukuruzni škrob (kukuruzni zaslađivač, kukuruzni sirup, čvrsti kukuruzni sirup, fruktozni kukuruzni sirup)
  • Dekstroza
  • Fruktoza
  • Glukoza
  • Med
  • Hidrogenizirani glukozni sirup
  • Hidrogenizirani hidrolizat škroba
  • Invertni sirup
  • Laktoza
  • Maltodekstrin
  • Maltitol
  • Maltitol sirup
  • Maloza (maltobioza, malt)
  • Melasa
  • Sirup poliglicitola
  • Sorbitol
  • Saharoza
  • Ksiloza

Preporuča se izbjegavati prekomjerno korištenje bilo kojeg zaslađivača jer mogu ponekad uzrokovati bol u trbuhu te poticati okus za slatkom hranom i pićem. Započnite s 1 čajnom žličicom (5 g) zaslađivača na dan, ne više od toga. Budite oprezni s uvođenjem proizvoda koji sadrže zaslađivače i nadzirite razinu ketonskih tijela.

Zapamtite: oznaka ˝bez šećera˝ ne znači nužno da proizvod ne sadrži ugljikohidrate. Uvijek pažljivo čitajte nutritivne deklaracije ili provjerite s Vašim nutricionistom.

Oprez! Neki proizvodi mogu sadržavati mješavinu šećera i zaslađivača. Sastojci proizvoda mogu biti različiti ovisno o okusu. Uvijek čitajte nutritivne deklaracije!

 

Dostupno na: https://www.matthewsfriends.org/advice-on-appropriate-sweeteners/